Lekirdek
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Marx'ı Markalaştırma Arsızlığı

Aşağa gitmek

Marx'ı Markalaştırma Arsızlığı Empty Marx''ı Markalaştırma Arsızlığı

Mesaj  reptile89 Çarş. Mayıs 13, 2009 1:00 pm

Midnight Express adını tescilletip üstünden para kazanan mimar-tasarımcı çift, şimdi de Karl Marx’ın peşinde. Kenan Evren’i ressam sanan, Che tişörtlerinden “tarz yapan” gençlere, Marx marka pantolonlar geliyor!

soL (HABER MERKEZİ) Dünya ekonomik krizle sarsılırken, en çok konuşulan isimler arasında elbette Karl Marx yer alıyor. Kapitalizmin Marx’ın öğütlerini kendine yontarak bu krizden çıkabileceğini iddia edenlerin peşinden gidenlere de dökülen meyveleri toplamak düşüyor. Türkiye’den iki tasarımcı, Karl Marx adının tescilini almak üzere Türk Patent Enstitüsü’ne başvurdu. Enstitü altı ay içerisinde herhangi bir itiraz olmaz ve başvuruyu uygun bulursa, en çok iki yıl içinde mağaza vitrinlerini Marx logolu giysiler, Karly Marky markalı çocuk ürünleri dolduracak. Kenan Evren’i ressam, 1 Mayıs’ı bahar bayramı zanneden gençliğin, Che tişörtlerine gösterdiği ilgiyi Marx pantolonlarından esirgemeyeceği hesap ediliyor.

Dansöz, kebap, rakı, Midnight Express
Fırsatçı anlayışın sahipleri iç mimar Tayfun Mumcu ve tasarımcı eşi Banu Bora, lüks tüketim meraklılarının tanıdığı iki isim. Mumcu ve Bora, marka seçme konusunda çok farklı bir yöntem izliyor. Çift, iki yıl önce “Midnight Express” adının tescilini almış ve Taksim ve Bebek’te iki tasarım dükkanı da açmış. Dükkanlarında çeşitli tasarımcılara “fırsatlar yaratan” ikili, o dönemde Midnight Express adını kullanma fikrini “oltanın ucuna yemi takmak ve balığı beklemek” sözleriyle açıklamışlardı. Çiftin bu isim altında yarattıkları ticaretten oldukça iyi kazandıkları söyleniyor. İkiliye göre, Midnight Express, Türkiye adına “talihsiz” bir filmin adı olsa da ticarete döküldüğünde, ülke için dansöz, kebap ve rakıdan sonra gelen dördüncü tanıtım aracı…

Erkekler giyecek solcular kızacakmış
Karl Marx’ın adının hangi ürün gamında markalaştırılacağı merak konusu olmuş. Tasarımcı çiftin açıklamalarına göre, “Sol düşünceye gönül verenleri kızdırabilir”miş, ama “Türkiye bir süre sonra Karl Marx marka erkek giysileriyle tanışacak”mış. Daha sonra “Karl Marx okul ve ofis gereçleri gelecek”miş, hatta “bebekler için Karly Marky marka giysiler de yolda”ymış.

Fantezi yapmıyoruz, görevimiz tehlike
Tayfun Mumcu ve Banu Bora siyasetle pek ilgilenmediklerini belirtiyorlar. Mumcu, “çok apolitik olmamız etrafımızdaki insanları rahatsız ediyor” derken, Banu Bora, “Biz o dönemi çok bilmiyoruz. Birtakım abiler vardı. Oradaki heyecan, enerji, anladığımız buydu. Altını dolduramayız belki ama saygı duyuyoruz” diyor. Mumcu, “sol felsefenin taraftarı olsam bu marka hoşuma giderdi. Karl Marx da görse çok hoşuna giderdi. Karl Marx, fantezi için seçilmiş bir marka değil. Markanın görevi dikkat çekmek. Bunlar şehirli insanın gündelik hayatta tüketeceği ürünler. Bir de bebek markası düşündük. O da Karly Marky” sözleriyle Marx adının kendileri için anlamını ortaya koyuyor.

Markanın sahip olduğu felsefeyi kendilerince “krizle beraber değişen değerler, girdiğimiz dönemde yeni yaklaşımlar gibi” sözlerle ifade eden çift, ürünlerin piyasaya çıkmasının iki seneyi bulabileceğini belirtiyorlar.
reptile89
reptile89

Mesaj Sayısı : 142
Kayıt tarihi : 20/03/09
Yaş : 35
Nerden : ...

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz